Oleh rezza
22-Nov-2006 10:16:25
badak dan monyet (sape lagi bijak dan kejam??!)Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekorbadak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memangtak pernah baik, selalu jer bertengkar..Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar,mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkancerita, setelah digosok,keluarlah seorang jin. Jinitu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagikedua2 menatang itu.Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badaksumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecualisaya...hehe.Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motorHarley DavidsonJin tu kelip mata, bling... semua badak lain katsitu jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson1300cc warna hitam...Permintaan 2 badak : Saya mau semua badaksumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya..hehePermintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitamdengan helmet ShoeiJin tu kelip mata lagi, bling... semua badak dipahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapatbarang2 mat motornya tu..Lepas tu jin tu kata "Ini permintaan terakhir kamu,pikirlah dengan baik2"Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya mausemua badak sumbu kat Malaysia ni betina yangcun melencun ghilerrr... kecuali saya".Jin tu pun kelipkan mata and then bling... makatinggallah badak tu satu2nya badak jantan satuMalaya nihh.."Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut bootkulit ke?" tanya jin.Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motorHarleynya, start enjin, kemudian melihat padabadak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau badaktu jadi GAY"Jin tu pun kelipkan mata, bling....Maka meraunglah badak sumbu tu.sepuas2nya.. "Mana aku nak cari badak jantan ninyah... ish.. tak kuaassa nyah""Moral: Jangan kawan dengan monyetsemoga hari ini lebih baik dari semalam..
webmaster@mymasjid.net.my