KISAH BUAT IKTIBAR SEMUA..

Oleh Santoloyo
13-Jul-2003 13:38:48
Satu cerita untuk pengajaran dan tindakan selanjutnya.........bila maruah diri tercabar kita sanggup bangun menentang; tapi bila maruah Islam jadi barang mainan, apa yg kita lakukan??

Assalamualaikum. Tidak terniat untuk menjatuhkan maruah mana-mana pihak, sekadar renungan untuk kita semua. Siapa tahu suatu
hari nanti ia mungkin terjadi ke atas diri atau keluarga kita sendiri. Na'uzubillahi min zalik (semoga Allah menjauhkan kita daripadanya).
Sama-samalah kita renungkan...

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman,tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta,ikut boyfriend. Ia sebenarnya kes murtad yang sengaja ditutup oleh golongan pemimpin tertentu yang kita amanahkan untuk
memimpin,mereka ini juga Islam. Kita tak tahu kenapa mereka sengaja membutakan hati dari melihat akidah umat Islam di
www.myjodoh.net
Malaysia terutamanya; di serang hebat. Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlahlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa
agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini. Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah.

Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk HashimYahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja,516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aisyah dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.
Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat?

Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu sistem pertahanan akidah kita amat rapuh.

Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem perundangan dan kehakiman kita sendiri.
Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.
1) Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2) Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem kehakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada haji Bukhari setelah 25 tahun didik
anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan
sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan
dirumah.Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan
ilmu yang sepatutnya dalam keadaan macam tu dia takkan murtad.
Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga peringkat 6 atas dan
boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak
melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak. Dia
dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam (Haji Tahir). Dia juga hafal surah Yasin dalam
ertikata tahu ayat apa surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang azimat semua dia tahu.
Itu hebatnya Aisyah . Surah Sajadah pun dia hafal.
Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible.

Dari segi keterampilan dia.. budak perempuan Melayu biasa...pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia,
duduk di lembah keramat AU5C . Kakak dia pun macam ini juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,
"Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu Intan dah Kristian."
Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis,keluar radio menangis, pergi forum menangis... apa yang dia boleh buat?

Kes ini penting untuk orang tahu. Seorang menteri telah memesongkan fakta mengatakan Aisyah telah berkahwin secara Islam di selatan Thailand. Mengapa tok menteri ini sengaja kelabukan mata orang Melayu? Buta? Disogok? Tali barut? Kita sendiri pun tak tahu.

Terpaksalah ketua pengarah Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) sendiri buat kenyataan menafikan kenyataan tok menterinya.Dikeluarkan pada 13 Februari 1998.....
" kenyataan ini dikeluarkan oleh ketua pengarah JAKIM bagi
menafikan laporan akhbar lepas yang
menitik sumber akhbar kononnya Nur Aisyah dan kekasihnya telah berkahwin secara Islam di Sempadan Thai baru-baru ini." (13 Februari1998).

Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah ini minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan...... Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan, untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 perlembagaan persekutuan iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah. Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam" Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Tiada langsung disebut pasal kawin. Macamana seorang menteri Melayu boleh putarkan fakta kata ia kes kawin lari? Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 perlembagaan persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18 tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957 perlembagaan itulah yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang kita, undang -undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan,rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik,ekonomi.... semua tak termasuk. Article 4 pula menyatakan: "mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin. Haji Kamarudin pada masa ceramah ini dibuat ada dalam lokap didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama18 tahun dengan begitu susah payah datang kerumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan Hartina balik kerestoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi.
Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek.
Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya.Nak mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya, 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri.

Tak cukup lagi dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu. Haji Kamarudin ditangkap semula oleh polis sebab ada kejadian Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. masih terlantar kat hospital. Yang kena kurung masuk lokap Haji Kamarudin,anaknya dan anak saudaranya. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina. Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat tu saja 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat.
Dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa. Itulah dia kes pertembungan hukum syara' dan hukum manusia yang kita amalkan hari ini.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah, nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri nama apa entah, ada anak lelaki nama Sunjay kalau tak silap usia 2 tahun masa tu.
Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya juga telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata nehe!
Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci ni datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya. Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak ni. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Kita heran sungguh. Bila si minachi ni nak ambil balik budak tu tak dapat, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa, cari Yusof, tangkap. Yusof masuk lokap 8 hari. Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya.Hari ni budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu punya kurang ajarnya dia si minachi ni minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur16 tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka,lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah agar anak dia masuk Islam tak sah. Masa tu Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis orang tua tu. Terpaksa buat perisytiharan "Dibawah perlembagaan persekutuan
hak seorang anak tertakluk di bawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun.Kalau nak tukar agama kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam
berumur 16 tahun dia tak sah peluk Islam."

Atas kearifannya, dia simpan fail tu dalam lacinya
selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun dia panggil balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu dengan wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu baru umur18 tahun. Sambil menangis budak tu kata "Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini." Maka Tun Salleh pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu juga Tun Salleh kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itu harga yang dia terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya Hindu. Malam hari valentine14 Februari sedang anak Melayu bertukar-tukar bunga di dataran merdeka, 3 saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi menegakkan agama. Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Sejarah Melayu tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada
Amar diseret dihadapan. Amar diugut supaya tukar agama.
Kalau tidak bapanya,Yasir, akan dibunuh.
Amar kata, "Allah hu Ahad" Yasir kena pancung dipadang pasir.
Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah
tembus ke jantung. Mampu berkata "Allah hu Ahad".
Berlari Amar menemui Rasullullah. Dan akhirnya mengikut sejarah Amar
menjadi seorang mujahid. Berperang bersama Rasullullah.
Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa
Rasullullah tiada kuasa pada masa itu.
Rasullulah tak boleh buat apa. Tengoklah negara kita
yang mengaku Islam ini dan dipimpin oleh pemimpin Islam ini.
Dalam kes negara kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya
hingga putus,tak cukup lagi tangannya juga dipotong.
Tiada apa tindakan yang kita ambil setakat ini.
Cerita ini di adun oleh media supaya kita orang Islam tidak sedar
agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor
terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita
yang mati syahid ini. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu?

Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang.
Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah
seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat
tersebut
sehinggakan walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut
keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan
masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik
pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.
Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka
bertiga
terutama bayi yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak kena dengan
hati kita.

Kita dah sampai peringkat saudara kita dipancung sedemikian
rupa demi mempertahankan agama. Apa orang Melayu buat? Hebat mana
kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri sedangkan
Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan majlis agama yang dia di
ancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Terpaksa para jemaah kita di Subang Jaya sorokkan dia dalam
kontena tapi mati juga kerana tiada kawalan. Sehingga kini pemimpin
kita diam buat tak tahu dan biarkan....tunggu cerita lain pulak
keluar.

Orang Melayu yang mengaku Islam biarkan agama kita dicincang
lumat dan di hina sedemikian rupa.
Astaghfirullahhal `azim....apa nak jadi dengan
kita semua, dengan pemimpin kita yang sepatutnya ada kuasa
pinda undang-undang kebebasan beragama itu. Kenapa buat tak tahu
saja wahai pak menteri? Kenapa orang kita asyik sibuk jaga periuk nasi
untuk isi perut sahaja? Bangkitlah, minta undang-undang persekutuan
yang berkaitan kebebasan beragama dalam article 11 dan lain-lain
berkaitan itu dipinda supaya akidah orang Islam terbela.
Setidak-tidaknya kita nak mati pun tak rasa ralat sangat dengan
undang-undang
yang kita sediakan untuk anak cucu kita nanti.

Satu draf undang-undang murtad akan dibentangkan di
parlimen oleh puak-puak yang mengaku Islam ini untuk meluluskannya.
Undang-undang tu kata, sapa nak murtad boleh tapi kena
denda 5000 ringgit.
Orang Islam sendiri (puak-puak pemimpin politik nu...) sanggup
menilai keagungan Allah dengan nilai 5,000 ringgit. Mereka nak
laksanakan undang-undang murtad dengan denda 5000 ringgit dengan
penjara 3 tahun. Bangga sungguh puak-puak ini sanggup mempermainkan
hukum Allah dengan nama hukum Islam. Kalau kita ambil sama lewa ...kita
takut bala Allah ni akan turun bila-bila saja.

Sebagai contoh arak dengan bangga dijadikan penaja utama
sukan.Dengan bangga dapat duit 5 juta. Jadikan arak sebagai
penaja utama dunia.
Hadis Rasullullah dengan terang menyatakan arak
sebagai ibu utama maksiat. Wabak murtad dalam keadaan kita tak nampak.
Tahu-tahu,Aisyah dah murtad, Hartina, anak Yusof dimurtadkan tau-tau
dah 4000 lebih. Di sini letaknya kebenaran hadis Rasulullah. Dalam
satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan) Rasulullah
berpesan "Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan
datang kepada umatku di suatu masa satu fitnah yang begitu besar
yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita
tak nampak".
Sahabat bertanya apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?
Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam petang kafir, petang Islam
pagi kafir balik.
Sahabat bertanya lagi..mengapa begitu ya Rasullullah.
Rasullullah menjawab "Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini,
"Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di
atas
batu
hitam di malam gelap." Mana nak nampak.
Toksah kata semut hitam. Letak Sami Vellu bogel atas batu hitam pun
kita tak nampak. Kalau dia senyum baru kita tahu ada manusia
atas batu hitam dalam gelap. Kecuali kalau jiwa kita tengok satu
perkara
dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak
nampak langsung. Bukan sahaja tak nampak, malah turut pertahankan
gerakan murtad ini. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah.
Belum habis cakap dah ada yang tunggu dengan parang kat luar.
Gerakan Yahudi lagilah teruknya.
Henry Ford (orang kaya yang buat kereta ford tu) pernah menulis
berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya
"international jew"(tak silap saya). Unsur Yahudi begitu tebal dalam
masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata rokok yang orang
kita
hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak yahudi. Tak de
kilang rokok yang bukan yahudi punya. Sapa yang hendak berenti
merokok ambil ni sebagai iktibar.

Yahudi punya kerja baru letak bola sebijik 70 ribu Melayu tak
sembahyang yang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat
rumah lagi. Dia hantar Micheal Jackson sekor, kerajaan negeri
dengan kerajaan persekutuan satu parti bergaduh kat mana mangkuk
ayun ni nak buat pertunjukan.

Bab Kristian lebih terancang lagi, lebih terperinci.
Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan
King entah keapa nama ke 6 yang terakhir dan dia pun mati, dia telah
berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London yang berkata
: "..kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan
pedang,bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu
tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) perang nak
mati Kitaperang untuk hidup. Oleh itu hendaklah kita tukar strategi
melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya ke atas
orang Islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati. 1942 kerajaan
Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang ditangan
Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama
lepas tu tumbang kerajaan Islam Patani, tak lama selepas tu tumbang
kerajaan Islam Kedah, tak lama lepas tu tumbang kerajaan Islam
Mindanao.Lepas tu kerajaan Islam Acheh...semuanya satu demi satu.
Macamana benda ni boleh terjadi?
Sebab, gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G.
GOSPEL,GOAL, GLORY. Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita,
ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah,
Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa
tukang masak sebab nak rempah kari kita.
Dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh Kristian
Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan
ajaran Kristian. Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?
Orang kita panggil gerakan halus ...dia panggil semua mubaligh
Kristian yang nak datang ke Asia ni,
cara dia Guna kaedah "garam dan ragi".
Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian.

Contohnya kalau ubi kayu yang waktu siang asalnya ubi kayu
kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya
tapai. Maksudnya dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam
hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi.
Cara inilah yang Rasulullah kata macam kepingan hitam di malam gelita,
inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas
batu hitam di malam gelita tu.

Pertama melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita,
berkaitan pendekatan garam dan ragi "..
pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang muslim Melayu
berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut
oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan
terus tinggal dalam masyarakatnya, justeru itu ragi tetap ujud
dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu
(Kristian) yang diletakkan dalam gelap, penyebaran agama Kristian
nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian bukan organisasi.
Di rasa kesegarannya bukan bersikap kalam, dinamik dan etikal bukan
bersifat formalistik pendekatan begini telah memperlihatkan
kebaikannya lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi
ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari
masyarakatnya sebaliknya ia memberi laluan agar dapat
dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi
yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh
masyarakat Melayu dan seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi justeru itu
nanti dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu
Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim
Melayu sejati.."

Sebenarnya dia hendak, akan datang suatu masa nanti orang Melayu
sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian.

Cara kebajikan pulak...hari ni sapa tak kenal kelab rotery
yang cuci buah pinggang, kelab lion, bulan sabit merah, saint john
ambulan,sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara
menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan
agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam
daripada
kehidupan dunia. Akhirnya sampai hari ni kita bergaduh sesama Melayu.

Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Orang Melayu
sendiri yang sponsor maksiat. Seorang mufti yang nak mempertahankan
hukum Allah cegah anak Melayu masuk pertandingan ratu cantik,
bukan anak Melayu tu yang kena, mufti kena buang. Hari ni yang
menghidupkan maksiat paling besar, orang Melayu, jeneral lagi, sedara
dengan PM lagi sanggup mempertahan ibu maksiat paling besar dalam
Islam. Sanggup mempertahankannya, patutnya kita yang lawan. Heran
sungguh peel pemimpin yang kita pangkah dalam pilihan raya ni.

Kitab bible pertama dalam bahasa Melayu diterjemahkan oleh
orang Melayu....sapa? Karyawan agung.... bukan main hebat...
Munsyi Abdullah. Banyak saham dia. Sampai hari ni kita pertahankan
apa yang dia buat. Tulah dia yang Rasulullah kata pagi tadi dia
sembahyang dengan kita, petang dia jual agama. Pemimpin yang kita
pilih itulah apabila seorang tok guru nak masukkan draf mempertahan
Islam dia tolak. Bukan saja tolak hukum Allah dia tolak dengan
tepukan. Dan kita terus menerus lantik dia jugak.

Tengoklah hari ni. Bank Islam, Hospital Islam, pusat pajak
gadai pun Islam. Bila orang tengok Malaysia Islam. Kita semua nampak
macam ubi lagi tapi kita sebenarnya dah jadi tapai. Perlembagaan
persekutuan itulah murtad yang paling besar. Sebab perlembagaan tulah
Haji Bukhari menangis-nangis, sebab perlembagaan tulah
Haji Kamarudin menangis, sebab perlembagaan tulah Yusof menangis,
sebab perlembagaan tulah Ibrahim sekeluarga mati dibunuh.

Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut,
atau paling kurang dengan hati. Bangun malam buat sembahyang
hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling
kurang pun fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak
tahu menahu tu. Kita kena peka sebab ini semua tanggung jawab kita
semua. Nak harapkan suratkabar? Hampa sungguh kita sebab berita yang
keluar semua dok puji pemimpin kita. Semua berita ditapis
sedemikian rupa takut orang Melayu kita sedar apa yang terjadi. Akhir
sekali email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen
politik
atau apa saja seangkatan sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam
diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit
pertahankan agama Islam sebelum terlambat. Semua fakta dalam halaman
ini
adalah hakmilik saudara kita Zulkifli Nordin peguambela kes Aisyah

Sekian

Wassalam


sumber: forwarded email

 

webmaster@mymasjid.net.my